Biljana Babić direktorka Turističke organizacije opštine Crna Trava: Borovnica je naš brend!
Biljana Babić direktorka Turističke organizacije opštine Crna Trava: Borovnica je naš brend!
Divlja borovnica koja raste na obroncima crnotravskih planina godišnje da preko 300 tona ovog voća. Osim divlje, tu je I pitoma borovnica koja se uzgaja na 50 hektara. Zbog svega toga u Crnoj Travi se organizuju I Dani borovnice, manifestacija posvećena brendu Crne Trave. U opštini Crna Trava zasadi borovnice su u porastu, ali zbog branja divlje borovnice na neodgovarajući način, dolazi do uništavanja ovog prirodnog bogatstva. Poboljšanje proizvodnje možda leži u udruživanju I zadrugarstvu, koje nije baš aktivno u ovoj opštini. Iako je za sada zadrugarstvo još uvek nedovoljno organizovano, uprkos tome, moderne tehnologije se veoma primenjuju: navodnjavanje, protivgradne mreže, kao I sve ostalo što je potrebno da bi borovnica opstala, primenjuje se na plantažama borovnica u opštini Crna Trava.